• Regio Gennep e.o.
  • Open van 06.30 tot 18.30 uur
  • Vertrouwde omgeving
  • Vaste gezichten
  • Gericht op Groei
Dagopvang bij Kindercentrum Madelief

Waarom kies je voor ons?

Onze visie in het kort.

Voor Madelief betekent kinderopvang een bijdrage leveren aan de opvoeding en begeleiding van kinderen in een belangrijke fase van hun leven. Hierbij staat het kind centraal en wordt de zorg aangepast aan de specifieke behoefte van het kind. Je mag erop vertrouwen dat wij goed voor uw kind zullen zorgen. Dat vertrouwen nemen wij heel serieus. Je mag er zeker van zijn dat jouw kind bij ons in een liefdevolle, veilige en stimulerende omgeving een verantwoorde opvoeding krijgt.

Dat je jouw afwezigheid kan rekenen op een vertrouwde opvoeder, die inspeelt op de behoefte van de kinderen, zodat zij zich onbekommerd kunnen ontwikkelen, samen met leeftijdgenootjes. Hoe wij dat doen, beschrijven we in dit algemeen pedagogisch beleidsplan. Hierin leest u wat onze uitgangspunten zijn in de dagelijkse omgang met de kinderen.

Wat je van ons mag verwachten en welke opvoedingsdoelen we nastreven;
Uitgangspunten hiervoor zijn de volgende vier pedagogische doelen die gebaseerd zijn op RiksenWalraven :

  • Emotionele veiligheid
    de wijze waarop de emotionele veiligheid van kinderen gewaarborgd wordt
  • Persoonlijke competentie
    de wijze waarop de persoonlijke ontwikkeling gestimuleerd wordt
  • Sociale competentie
    de wijze waarop de sociale ontwikkeling gestimuleerd wordt
  • Normen en waarden
    de wijze waarop de overdracht van normen en waarden aan kinderen plaatsvindt
Het zijn onze pedagogische medewerkers

Het zijn onze pedagogische medewerkers

Daarom besteden we veel aandacht aan het trainen en begeleiden van onze medewerkers. Het leveren van kwaliteit staat bij Madelief hoog in het
vaandel. Door voortdurend te kijken wat er (nog) beter kan en hoe dingen (nog) beter kunnen, binnen de doelstelling van Madelief en de mogelijkheden, kan er (nog) beter afgestemd worden op de wensen van de kinderen, ouders en de pedagogische medewerkers.

Jaarlijks wordt er een nieuw opleidingsplan opgesteld voor de pedagogisch medewerkers. We vinden het erg belangrijk dat onze pedagogisch medewerkers voortdurend bijgeschoold en geprikkeld blijven zodat ze de juiste begeleiding aan kinderen bieden. Deze structureel terugkerende scholingen op pedagogisch vlak zijn gericht op;

  • Startblokken, de ontwikkelingsgerichte begeleiding die we voor alle kinderen bieden.
  • KIJK, het kindvolgsysteem waarmee we ieder kind bij Madelief volgen, observeren en rapporteren.
  • TINK, Taal- en Interactievaardigheden Kinderopvang. TINK is een training voor pedagogisch
    medewerkers in de kinderopvang. TINK leert hoe je interactievaardigheden kunt verbeteren en
    toepassen. Het bieden van ontwikkelingsgerichte begeleiding en het volgen van kinderen middels KIJK zijn
    inmiddels verweven in onze werkwijze bij Madelief
Ontmoet het team

Volg ons eenvoudig stappenplan

Stap 1

Ontmoet de leidster

Kom langs en krijg antwoord op al je vragen

Stap 2

Kies jouw dagen

Kies welke dagen voor jouw kind en voor jouw gezin het beste zijn

Stap 3

Geniet van je keuze

Voel je zelfverzekerd dat je de juiste keuze hebt gemaakt

Kom gezellig langs

Boek nu een rondleiding

Bekijk pagina

Schrijf je nu direct in

Bekijk pagina
Blijf op de hoogte

Onze laatste blogs

Tips voor een feest lunchtrommel

22 november 2022

Verdeel de lunchtrommel van je kind in bijvoorbeeld drie vakjes, of koop een trommel met vakjes. Hoe gek het misschien klinkt, het helpt jou om creatief te zijn de vakjes elke keer weer met andere gezonde producten te vullen. En voor je kind is het een feest dat de trommel steeds weer een verrassing box is.

Lees bericht

“Ik vind het zielig om mijn kind naar de kinderopvang te brengen”.

21 november 2022

“Zielig echt?”, dat zien wij totaal anders. Je kunt je kind géén betere leerschool bieden, dan dat zij dagelijks deel mogen nemen aan de groepsprocessen op een kinderdagverblijf. Bloot worden gesteld aan verschillende emoties, gestimuleerd worden om te praten en problemen niet uit de weg te gaan maar op te lossen. Daarnaast worden ze door de leidsters en de kinderen uitgedaagd om wellicht hun grenzen te verleggen en bouwen zij geduld op om aan zichzelf te kunnen werken tijdens de fijne en grove motoriek.

Lees bericht